Antons blogg om elektronik och Linux

20 december, 2011

Jag har inte glömt bort bloggen, jag bara skiter i den

Filed under: Okategoriserade — Anton @ 10:39

Sådär, nu har jag er uppmärksamhet! Det har nu gått över åtta månader sedan mitt senaste inlägg och det kan mycket väl gå lika lång tid innan nästa. Anledningarna är flera, bland annat har jag gått och blivit ovän med WordPress, jag har haft mycket att göra den senaste tiden men framför allt har jag lite tappat intresset för bloggandet. Flera gamla inlägg behöver egentligen skrivas om/uppdateras/tas bort eftersom informationen där inte stämmer (längre). En annan idé jag haft är att ordna någon slags publicering av mina anteckningar från diverse projekt som inte blev riktigt så lyckade att de är värda ett eget blogginlägg eller en webbsida. För närvarande använder jag Tomboy som anteckningsprogram, men jag har lyckats bli ovän med Tomboy också så jag kanske byter till något annan inom kort.

Även om jag kanske inte visat det hittills så skulle jag nog hellre ha en webbplats med mer statiska sidor som uppdateras efter hand, än en ostrukturerad blogg som istället matas med nya inlägg när det händer något. WordPress är inte så bra till just statiska sidor har jag märkt, så därför kommer jag förmodligen att byta innehållshanteringssystem så småningom. Drupal är en kandidat, men vi får se.

Därför har jag nu köpt domännamnet antoneliasson.se med tillhörande webbhotell hos City Network. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med namnet, men det kändes som att jag skulle ångra mig om jag lät det vara och någon annan tog det. Om jag nu kommer fram till något vettigt kommer jag att skriva om det här. Till den intresserade kan jag rekommendera att prenumerera på bloggens RSS-flöde som finns i Meta-menyn till höger. Har du ingen RSS-läsare kan jag rekommendera iGoogle som jag själv använde tidigare.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

