Antons blogg om elektronik och Linux

19 juni, 2010

Problem med Sandisk Sansa Clip+

Filed under: Okategoriserat — Anton @ 11:38
Tags: , ,

Om du, som jag, har svurit åt den där förbannade lilla plastbiten för att den inte vill spela upp vissa, till synes slumpmässigt utvalda, ljudfiler så kan jag berätta varför: den klarar inte filer med kommentarer i ID3-taggen. Jag vet inte om det även gäller för MP3-filer då jag bara använder OGG-Vorbis (det var därför jag köpte just denna spelaren). Kommentarer i filerna är inte så vanligt att man lägger till själv, men vissa uppladdare på Piratbukten och andra ställen gör det. Man tar bort dem ganska enkelt genom ett program som kan ändra ID3-taggen, exempelvis Easytag i Ubuntu (klicka här för att installera det).

Tyvärr är denna spelaren inte särskilt konsekvent, jag har både varit med om att den har kunnat spela upp filer med kommentarer i, och att den inte har kunnat spela upp filer med kommentarerna borttagna. Men det här var i alla fall dagens tips🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

